Ben je benieuwd naar hoe jouw klanten de interactie met jouw bedrijf ervaren? Een CX (Customer Experience) audit biedt inzicht in de sterke punten en verbeterkansen binnen jouw klantbeleving. Door alle contactmomenten te analyseren en de klantreis in kaart te brengen, weet je precies waar je momenteel staat en hoe je kunt zorgen voor meer succes. Ontdek hoe een CX audit jouw klantbeleving kan superchargen!
Een CX audit (customer experience audit) is een uitgebreide analyse van hoe klanten het klantcontact met jouw organisatie ervaren. Het doel is om te begrijpen wat goed werkt en waar verbeterpunten liggen in de interactie tussen jouw bedrijf en je klanten. Tijdens een CX audit worden alle touchpoints – de momenten waarop klanten in contact komen met jouw merk, zoals een bezoek aan je website, een gesprek met de klantenservice of het gebruik van je product – in kaart gebracht. Door deze momenten te analyseren, kan worden beoordeeld hoe effectief al deze momenten bijdragen aan een positieve klantervaring!
Met een CX audit krijg je inzicht in knelpunten en kansen binnen de klantreis. Dit helpt je niet alleen om de klantervaring te verbeteren, maar ook om klanttevredenheid en loyaliteit te vergroten.
Een CX audit is relevant voor elk bedrijf dat de klantervaring wilt verbeteren of de resultaten wilt optimaliseren, maar niet precies weet waar de verbeter- of knelpunten liggen.
Door de hele klantreis te analyseren, worden deze punten geïdentificeerd en krijg je als organisatie concrete handvatten om hiermee aan de slag te gaan. Of je nu te maken hebt met dalende klanttevredenheid, minder verkopen in je webshop of negatieve reviews – door een
customer experience audit weet je precies waar je staat en kun je gericht gaan werken aan veranderingen en verbeteringen om je doelen te behalen.
Een CX audit biedt jouw organisatie een diepgaand inzicht in de huidige klantervaring en geeft je de handvatten om deze te verbeteren. Na de audit ontvang je een uitgebreid rapport:
Een gedetailleerde klantreisanalyse: Alle touchpoints worden in kaart gebracht, met een overzicht van knelpunten en verbeterkansen.
Onderbouwde inzichten: Resultaten op basis van klantfeedback, enquêtes en interne data die de klantervaring vanuit verschillende invalshoeken belichten.
Praktische aanbevelingen: Concrete actiepunten waarmee je direct aan de slag kunt om de klantervaring te verbeteren.
Hoe ziet een CX audit er precies uit? Bij cloudmotion doen we een customer experience audit als volgt:
Deze aanpak zorgt ervoor dat je niet alleen inzicht krijgt, maar ook een concreet plan hebt om de klantervaring te verbeteren.
Een CX audit is ideaal voor bedrijven die hun klantervaring willen verbeteren, uitdagingen in de klantreis willen aanpakken of specifieke doelen willen bereiken. Het is toepasbaar voor organisaties van alle groottes en uit verschillende sectoren, van kleine start-ups tot grote bedrijven. Of je nu klantinzicht wilt verdiepen of processen wilt optimaliseren – een customer experience audit biedt waardevolle inzichten en concrete handvatten om aan de slag te gaan.
Een CX audit biedt waardevolle inzichten die op verschillende manieren praktisch toegepast kunnen worden binnen jouw organisatie. Enkele voorbeelden:
Hoelang een CX audit duurt is afhankelijk van de grootte van je bedrijf of organisatie. Hierover kunnen we je tijdens een persoonlijk consult adviseren.
De prijs van een CX audit is afhankelijk van de grootte van je bedrijf en website. We bespreken graag samen de mogelijkheden om tot een passend voorstel te komen!
Jazeker, het is mogelijk om zelf met de verbeterpunten aan de slag te gaan of dat wij dit voor je doen. Dit kunnen we samen in overleg afstemmen.
Benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van een CX audit voor jouw organisatie? Neem rechtstreeks contact met ons op, vul het contactformulier in of plan een afspraak met onze consultant Ralph Heeneman.
Bedankt voor je bericht.
We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oeps, er is een fout opgetreden bij het versturen van je bericht.
Probeer het later nog eens.
© 2011 - 2025 cloudmotion