cloudmotion logo white

Helpcenter ontwikkeling

Zendesk helpcenter


Bij cloudmotion ontwikkelen we volledig op maat gemaakte helpcenters binnen Zendesk die aansluiten op de wensen en behoeften van jouw bedrijf. Met een op maat gemaakt helpcenter creëren we een centrale plek voor kennis en informatie, antwoorden op vragen, effectieve ondersteuning en een verbeterde gebruikservaring voor iedereen binnen én buiten je organisatie. Ontdek alle voordelen!

cloudmotion zendesk advanced partner nederland

Wat is een helpcenter?

Een helpcenter is een functionaliteit binnen Zendesk, waarmee je een centrale plek creëert voor kennis en informatie binnen jouw organisatie.

Het kan worden ingericht voor zowel klanten (extern) als medewerkers (intern). Via een helpcenter kunnen klanten en medewerkers zelfstandig antwoorden vinden op hun vragen, bijvoorbeeld door middel van een kennisbank met handleidingen, stappenplannen of veelgestelde vragen (FAQ’s). Dit verbetert de informatievoorziening binnen jouw organisatie en vermindert de afhankelijkheid van directe ondersteuning.


Wanneer persoonlijke ondersteuning toch nodig is, integreert het helpcenter naadloos met andere Zendesk-functionaliteiten zoals live chat, e-mail en telefoon. Voor klanten is een helpcenter dan ook een gebruiksvriendelijke oplossing om snel antwoorden te vinden, terwijl het voor medewerkers dient als een intern kennisportaal dat ondersteuning biedt bij onboarding, dagelijkse werkzaamheden en technische vragen.



Waarom kiezen voor een professioneel helpcenter?

Een professioneel helpcenter binnen Zendesk biedt verschillende voordelen voor jouw organisatie, waaronder:


Verhoogde klanttevredenheid

Klanten kunnen snel antwoorden vinden via een kennisbank met antwoorden op veelgestelde vragen. Dit verhoogt hun zelfredzaamheid en verhoogt de klanttevredenheid.


Optimale interne ondersteuning

en professioneel helpcenter biedt medewerkers een centraal platform met toegang tot relevante data en kennis zoals handleidingen, technische ondersteuning en hulp bij onboarding. Dit zorgt er niet alleen voor dat jouw team beter geïnformeerd en sneller beslissingen kan nemen, maar ook dat alle interne kennis en informatie op één plek terug te vinden is.


Volledige integratie

Het helpcenter wordt naadloos geïntegreerd binnen jouw bestaande Zendesk-omgeving. Bovendien kan de kennisbank gekoppeld worden aan je website en ontwerpen we het volledig in de huisstijl van jouw organisatie. Dit maakt het helpcenter niet alleen functioneel, maar zorgt er ook voor dat het visueel aansluit bij je branding en een consistente ervaring biedt voor klanten en medewerkers.


Lagere kosten

Doordat klanten en medewerkers zelfstandig antwoorden kunnen terug vinden, zullen er minder supportaanvragen zijn en neemt de druk op support teams af. Dit zorgt voor lagere kosten.

zendesk implementatie partner cloudmotion aan tafel
zendesk AI oplossingen

Hoe cloudmotion jouw helpcenter ontwikkelt


Bij cloudmotion implementeren we Zendesk als een complete oplossing om het klantcontact te verbeteren. Het helpcenter vormt een belangrijk onderdeel van dit platform. We beginnen met een grondige analyse van jouw organisatie, waarbij we de behoeften van zowel klanten als medewerkers in kaart brengen. Denk aan vragen zoals: wat moeten klanten snel kunnen vinden, welke informatie is essentieel voor je team, en hoe kan de structuur van het helpcenter het gebruiksgemak vergroten?


Op basis van deze inzichten richten we het Zendesk-helpcenter volledig op maat in, zodat het naadloos aansluit op de werkwijze en doelen van jouw organisatie. Het helpcenter integreert perfect met andere Zendesk-functionaliteiten, zoals de ticketing- en chattools, waardoor je niet alleen een consistente en professionele ondersteuningservaring biedt, maar ook zorgt voor verbeterd klantcontact en een efficiëntere interne ondersteuning.


Voor wie is een helpcenter geschikt?


Een helpcenter is geschikt voor bedrijven in vrijwel elke sector die willen investeren in betere klantondersteuning en een verbeterde employee experience. Of je nu een klein bedrijf hebt dat streeft naar een professionelere klantenservice, of een grote organisatie die interne processen wil stroomlijnen en de informatievoorziening wilt verbeteren: een helpcenter kan veel waarde toevoegen aan jouw organisatie!


Veelgestelde vragen over helpcenters

  • Hoelang duurt het om een helpcenter te ontwikkelen?

    Hoelang het duurt om een helpcenter te ontwikkelen is afhankelijk van de wensen van jouw organisatie. Tijdens een consult kunnen wij je hierover adviseren en een richtlijn voor geven!

  • Kunnen jullie het helpcenter integreren in mijn bestaande website?

    Ja, dit is zeker mogelijk! We kunnen naar het helpcenter door verwijzen vanuit je bestaande website. Het is ook mogelijk om de gehele kennisbank weer te geven op je website middels een integratie.

  • Wat kost het laten ontwikkelen van een helpcenter?

    De kosten voor het ontwikkelen van een helpcenter hangen af van de grootte van je bedrijf en je specifieke wensen. Tijdens een consult kunnen we je hierover uitgebreid adviseren.




  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn helpcenter up-to-date blijft?

    Je kunt zelf de kennisbank beheren waarmee het helpcenter up to date wordt gehouden. Ons team legt uit hoe dit werkt tijdens de implementatie. Daarnaast staan wij ook altijd voor je klaar om aanpassingen te maken of om te ondersteunen met het updaten van de content!

Neem contact met ons op

Benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van een Zendesk helpcenter voor jouw organisatie? Neem rechtstreeks contact met ons op, vul het contactformulier in of plan een afspraak met onze consultant Ralph Heeneman.

Neem contact met ons op

Share by: